poniedziałek, 25 lutego 2019

Dlaczego nie ma obecnie dobrej gry z uniwersum Gry o Tron?

Temat ten niezwykle mnie nurtuje. Dlaczego nikt nie zrobił jeszcze dobrej gry na pc z uniwersum Gry o Tron, tym bardziej, że fani w tym ja muszą jeszcze trochę poczekać na ostatni sezon serialu. Należy także pamiętać, że uniwersum Gry o Tron (w skrócie GoT) ciągle się rozbudowuje. Niedawno zapowiedziano powstanie filmu o wydarzeniach dotyczących tzw. Długiej Nocy - pierwszego ataku White Walkers na Westeros - swoistego prequela do serialu. Dziwi mnie to, że nikt z dużych graczy w branży gier nie połasił się na zrobienie gry w tym uniwersum. Dobra gra przecież od razu zostałaby zakupiona przez rzesze fanów, by umilić im czas oczekiwania na zakończenie sagi. Czy na pewno nie ma żadnej gry z uniwersum GoT, która byłaby dobra? Jakie produkcje - rodzaje gier mogłyby powstać na podstawie sagi? Na te pytania postaram się odpowiedzieć poniżej. Najpierw zacznę jednak od krótkiego przeglądu gier, które powstały na podstawie sagi Gry o Tron.


Game of Thrones Genesis

Game of Thrones Genesis to pierwsza powstała gra, która nawiązuje do uniwersum Gry o Tron. Została wydevelopowana przez studia Cyanide i wydana przez Focus Interactive Home w dniach 28 (USA) i 29 (EU) września 2011 roku. Jest to gra rts, w której kierujemy różnymi rodami w świecie Westeros przed wydarzeniami znanymi nam z serialu.

Game of Thrones Genesis
Games of Thrones Genesis (obraz z oficjalnej strony gry na Steamie)
Gra o Tron i rts - ciekawe połączenie i jeśli zostałoby dobrze wykonane to każdy, kto lubi strategie i Grę o Tron na pewno z chęcią by zagrał. Oczywiście znaleźli się na ten tytuł chętni. Niestety nie przyniósł im za wiele radości. Gra niestety okazała się klapą. Zdobyła słabe recenzje: Metacritic score: 51%. Wystarczy też popatrzeć na recenzje graczy w serwisie Steam: są w większości negatywne (31% graczy wystawiło pozytywną recenzję grze - jeżeli przyjrzymy się bardziej pozytywnym recenzjom okazuje się, że niektóre są wystawione dla żarttu).

Gracze narzekali przede wszystkim na słabe sterowanie, niejasne zasady co do walki jednostek (działa w niej zasada papier, kamień i nożyce z wieloma kombinacjami, co powoduje duże niejasności); słabe AI oraz słabą optymalizację pod względem technicznym.

Grę zaczynamy z naszą "bazą" i powoli staramy się rozbudowywać nasze wpływy na sąsiednie miasta i zamki dzięki wysłannikom dyplomatycznym. Po uzyskaniu lojalności danego terenu otrzymujemy z niego dochody, które pozwalają nam na zarekrutowanie większej liczby jednostek.

Ciekawą stroną gry jest rozbudowany system wywiadu, który pozwala nam na przejęcie kontroli nad jednostkami przeciwnika czy też rozwiązanie zawartych przez przeciwnika sojuszy. Niestety problemem gry jest też jej skomplikowanie i konieczność podejmowania decyzji w czasie rzeczywistym - jak wskazuje wielu graczy lepszym rozwiązaniem byłoby zrobienie z tej gry strategii turowej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz